Poiminnat
Arvioitu lukuaika 2 min

Kansalais-Soteuttamossa unohdettiin tittelit ja keskusteltiin avoimesti ikäihmisen palveluista

Keskustelua ja kulttuuria sisältänyt Kansalais-Soteuttamo keräsi yhteen 80 ikäihmisten palveluiden parantamisesta kiinnostunutta ihmistä

Julkaistu

Millaista hyvä ikääntyminen ja arki voisi olla ja millaiset palvelut niitä edistäisivät? Näihin kysymyksiin paneuduttiin Metropolia ammattikorkeakoulun Myllypuron kampuksella pidetyssä Kansalais-Soteuttamo-keskustelutilaisuudessa 20.3.2019.

Keskusteluun osallistui kotona asuvia eläkeläisiä, palveluasumisen asiakkaita, vapaaehtoisia ja hoitohenkilökuntaa, sote-alan yrittäjiä, järjestöjen ja yhdistysten toimijoita ja päättäjiä sekä erilaisia asiantuntijoita ja opiskelijoita. Katso alta tunnelmavideo tapahtumasta!

”Halusimme kuulla, mitä palvelujen käyttäjät, nykyiset ja tulevat, todella tarvitsevat ja toivovat palveluilta ja mitkä asiat ovat heille tärkeitä. On myös huolehdittava, että palvelujen tuottajat ja päättäjät eri tasoilla kuulevat ja ottavat huomioon nämä toiveet”, tiivisti Soteuttamon projektisuunnittelija Katja Multanen Sitralta.

HIPPA – Hyvinvointia ja parempaa palvelua digitalisaation avulla -hankkeen uutisen mukaan keskusteluryhmissä nousivat esille arjen mielekkyys ja itsensä merkitykselliseksi tunteminen, yksilöllisten tarpeiden esille tuominen, yhteisöllisyys sekä tulevaisuuden palvelut.

Lue lisää tapahtumasta HIPPA-hankkeen uutisesta (29.3.2019).

Videon toteutus: Tuukka Lindholm (kuvaus ja leikkaus) ja Tuomas Rahikka (kuvaus)

You need to accept marketing-cookies to watch this video

Open cookie settings

Lue lisää:

Kansalais-Soteuttamossa puhuttiin ikäihmisten palvelut paremmiksi (HIPPA uutinen 29.3.2019)

HIPPA – Hyvinvointia ja parempaa palvelua digitalisaation avulla

Mistä on kyse?