Tutkimuksen kohteena oli kauppakeskus Trioon maaliskuussa 2010 avattu Lahden kaupungin sosiaali- ja terveystoimialaan kuuluva terveyskioski. Terveyskioski on itsenäinen sairaanhoitajan vastaanottopiste, josta kuka tahansa voi ilman ajanvarausta saada ennaltaehkäiseviä palveluja, kuten terveysneuvontaa, ohjausta tai pienimuotoisia hoitotoimenpiteitä sekä mittauksia. Arviointitutkimus seurasi terveyskioskin toimintaa vuosien 2010-2012 aikana. Arviointiprosessi oli kolmivaiheinen,ja tässä viimeisessä osassa esitetään arvioinnin keskeiset tulokset.
Matalan kynnyksen sairaanhoitajavastaanotto: perusterveydenhuollon palvelua kauppakeskuksessa
Kirjoittajat
Anna-Aurora Kork, Riikka J. Kivimäki, Arja Rimpelä, Jarmo Vakkuri
Julkaistu
Suosittelemme
Tästä eteenpäin.
Kuuntele podcast
Suosittelemme