Uusi datatalous on syntynyt ja sinä olet mukana!
Alustatalouden liiketoimintamallit ovat hyödyttäneet eniten tilaisuuteen aikaisin tarttuneita amerikkalais- ja kiinalaisyrityksiä. Siilouttamalla dataa sosiaalisen median palveluihin ja verkkokaupan superalustoille lisäarvoa on tuotettu ihan muualla kuin Suomessa. Voimme toki ostaa kallista dataa sirpaleina mutta todellinen valta on siellä, missä asiakasdatakin on.
Vanhan alustatalouden parasta ennen -päiväys on nyt mennyt. Me Suomessakin pääsemme miljardeihin kiinni aivan uudenlaisella ajattelulla, jossa keskiössä ovat yksityisyyden kunnioittaminen, reiluus kaikkien osapuolten kesken ja datojen huikea yhdistely avoimissa ekosysteemeissä.
Torstaina 6. kesäkuuta pääset kuulemaan millaisia liiketoimintamalleja on syntymässä ja voit löytää omasi. Esittelemme myös maistiaisia Suomessa, Saksassa, Ranskassa ja Hollannissa tehdystä datatalouden yritystutkimuksesta. Tarkempi ohjelma julkaistaan pian tapahtuman englanninkielisellä sivulla.
Suosittelemme
Tästä eteenpäin.