Syksyn toinen koulutuskeskiviikko käsittelee sosiaalisen pääoman, koulutuksen ja mahdollisuuksien tasa-arvon suhdetta. Aiheeseen johdattelee maailmankuulu Harvardin yliopiston professori Robert D. Putnam.
Putnam tunnetaan parhaiten sosiaalisen pääoman käsitteestä, jota hän on tutkinut niin Yhdysvaltain kuin Italian kontekstissa. Hänen teoksensa Making Democracy Work ja Bowling Alone, ovat viitatuimpia teoksia yhteiskuntatieteissä viimeisten vuosikymmenten aikana. Viimeisimmässä teoksessaan Our Kids Putnam on pureutunut mahdollisuuksien tasa-arvoon Yhdysvalloissa.
Kommenttipuheenvuorot johdattelevat keskustelun myös Suomen kontekstiin.
Robert D. Putnam is the Peter and Isabel Malkin Professor of Public Policy at Harvard University. Nationally honored as a leading humanist and a renowned scientist, he has written fourteen books and has consulted for the last four US Presidents. Since 2010, he has been focused on inequality and opportunity: the growing class gap among American young people and the implications for social mobility. His book on this subject, Our Kids was published in March 2015.
(Huom! Syksyn toinen koulutuskeskiviikko järjestetään poikkeuksellisesti tiistaina pääpuhujan aikataulun vuoksi.)
Inequality gap and education
Aika: 29.9. klo 16.00 (tiistai)
Paikka: Sitra, Itämerenkatu 11-13, Leonardo da Vinci -auditorio
Puhujat:
Professor Robert D. Putnam, Harvard University
Kommenttipuheenvuorot:
Maria Ohisalo, tutkija, jatko-opiskelija, Itä-Suomen yliopisto
Aleksej Fedotov, valmentaja, kansalaisaktivisti, Filosofian Akatemia, Sitran Uusi koulutus -foorumin osallistuja
Ilmoittautuminen:
Haluatko osallistua tilaisuuteen paikan päällä? Ilmoittaudu mukaan täältä.
Uutisia koulutuskeskiviikoista seuraat parhaiten Facebookissa Koulutuskeskiviikko-ryhmässä. Twitterissä keskustelua käydään tunnisteella #koulutuskeskiviikko.
Tule keskustelemaan ja verkostoitumaan tulevaisuuden koulutuksen ja oppimisen parissa!
Koulutuskeskiviikko kokoaa kerran kuussa kaikki oppimisesta ja koulutuksesta kiinnostuneet yhteen, nostaa keskusteluun yhden oppimisen tulevaisuuteen liittyvän teeman ja haastaa konkreettisiin tekoihin koulutuksen kehittämiseksi.
Suosittelemme