Sitran Maaseudun merkityksistä nimensä saaneessa Maamerkit-ohjelmassa (2010 – 2014) etsitään uusia näkökulmia siihen, millainen rooli maaseudulla voi olla tulevaisuuden suomalaisten elämänlaadussa ja kestävän kehityksen ratkaisuissa.
Mukavuusmaisema, kosketusmaisema, kotoinen maisema, aistimaisema, hiljainen maisema… Kuinka maisemasta rakennetaan aitoja arvolupauksia? Mikä tekee alueesta vetovoimaisen? Miten maisemaa voidaan brändätä? Millaiset valmiit palvelut tarjoavat asiakkaalle valinnanvaraa, muutosta arkeen? Miten havainto- ja elämysympäristöjä voidaan tuotteistaa?
Tule ottamaan asiasta selvää!
Aika: 17.5 – 18.5.2011
Paikka: Kajaanin kongressi- ja kulttuurikeskus Kaukametsä, Koskikatu 2-4, 87200 Kajaani, www.kaukametsa.fi
Ohjelma
17.5. Seminaari ja työpaja: Maiseman brändääminen
18.5. Retki tuotteistettavaan maisemaan
Tutustu tarkempaan ohjelmaan (PDF) »
Hinta: 80 eur (sis. alv., ohjelman, kahvit ja lounaat)
Ilmoittautumiset 3.5. mennessä:
Anna-Kaija Kaikkonen, suunnittelija, puh. p. 044 320 1587,
anna-kaija.kaikkonen (at) proagria.fi
Lisätietoja: Minna Komulainen, toiminnanjohtaja, puh. 044-5500862, minna.komulainen (at) proagria.fi
www.maajakotitalousnaiset.fi/kainuu
Maa- ja kotitalousnaiset
Maa- ja kotitalousnaiset on valtakunnallinen neuvontajärjestö ja yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Tarjoamme kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa 16 maakunnallisessa piirikeskuksessa ja lähes 60 000 jäsenen voimin olemme monipuolinen järjestötoimija.
Seppo Rainisto
Kansainväliseen kärkeen arvostettu paikan markkinoinnin ja merkkituotteistamisen asiantuntija, tekniikan tohtori, kauppat.maisteri Seppo Rainisto on paikan markkinoinnin ja brändäyksen uranuurtaja maassamme. Hän on tehnyt tieteellistä tutkimusta ja käytännön kehittämistyötä niin kunnissa kuin suurissa metropoleissa kotimaassa ja ulkomailla yli vuosikymmenen ajan. Hän on myös ollut tieteellinen neuvonantaja Suomen maabrändityössä.
Rainisto esittelee seminaarissa paikan brändin merkitystä, prosessin kulkua ja sen menestystekijöitä sekä parhaita käytäntöjä ja esimerkkejä. Seminaarissa esitellään Rainiston kehittämä uusi työkalu vetovoiman kehittämiseen – paikan bränditiekartta , joka on jo pilotoitu Espoossa ja Seutukaupungeissa sekä on viimeistelyvaiheessa Sastamalassa ja Salossa.