archived
Arvioitu lukuaika 2 min
Tämä sivu on arkistoitu ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa

Sitra rekrytoi: Osaajia Resurssiviisas kansalainen -tiimiin

Haluatko olla mukana luomassa kysyntää ja kehittämässä liiketoimintamalleja, jotka edistävät kestävää kehitystä ja samalla helpottavat suomalaisten arkea? Haemme 2-4:ää kokenutta osaajaa määräaikaiseen huipputiimiin.

Julkaistu

Haluamme vauhdittaa kestävien kuluttajaratkaisujen käyttöönottoa ja kannustaa suomalaisia tekemään kestävämpiä valintoja.

Sitra käynnistää lokakuussa kaksivuotisen Resurssiviisas kansalainen -avainalueen, jossa pyritään nopeuttamaan kestävien kuluttajaratkaisujen markkinoiden laajentumista Suomessa ja innostamaan suomalaisia tekemään kestäviä valintoja arjessaan. Työssä keskitytään erityisesti asumiseen ja liikenteeseen liittyviin mahdollisuuksiin.

Haemme 2-4:ää kokenutta osaajaa määräaikaiseen huipputiimiin

Haluatko olla mukana luomassa kysyntää ja kehittämässä liiketoimintamalleja, jotka edistävät kestävää kehitystä ja samalla helpottavat suomalaisten arkea? Etsimme kulutuskäyttäytymisen muutosta, tuotteiden ja palveluiden ympäristöominaisuuksien mallinnusta sekä liiketoiminnan kehitystä ymmärtäviä kokeneita osaajia, jotka ovat alallaan arvostettuja, yhteistyökykyisiä, projektityöskentelyyn tottuneita innostuneita kehittäjiä.

Tiimin jäsenenä pääset vaikuttamaan koko avainalueen tarkempaan projektisuunnitelmaan sekä avainalueen tavoitteisiin. Muodostettava tiimi on kooltaan 8-10 henkilöä ja rakentuu Sitrassa jo työskentelevistä asiantuntijoista sekä nyt haettavista 2-4 osaajasta. Tehtävät ovat määräaikaisia ja kestävät vuoden 2018 loppuun.

Työssäsi vastaat ja osallistut avainalueen eri projektikokonaisuuksien määrittelyyn ja yhteistyömallien luomiseen, joilla pyritään selvittämään asumiseen ja liikenteeseen liittyvien kestävien kuluttajavalintojen merkittävyyttä ympäristövaikutusten pienentämisessä sekä kasvattamaan niihin liittyvää liiketoimintapotentiaalia Suomessa ja globaalisti valituilla tuote- ja palvelumarkkinoilla. Työtä tehdään tiiviissä yhteistyössä yritysten ja kuluttajaryhmien parissa sekä tutkimus- ja koulutuslaitosten, kaupunkien ja valtion eri organisaatioiden kanssa.

Edellytämme sinulta aiheen syvällistä substanssiosaamista ja käytännön työkokemusta vähintään yhdestä avainalueen painopistealueesta, joita ovat asuminen, liikenne ja liikkuminen, kuluttajakäyttäytyminen sekä kestävät liiketoimintamallit.

Tehtävässä menestyminen edellyttää hyvää tiimityöskentelykykyä, vahvoja kommunikointi- ja esiintymistaitoja sekä vankkaa osaamista ja näyttöjä seuraavilta osa-alueilta: kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttaminen, liiketoimintamallien kehittäminen, projektiosaaminen, digitaaliset liiketoimintamallit, rahoitusosaaminen ja kansainväliset markkinat. Arvostamme myös aiheeseen liittyviä ammatillisia verkostoja, kykyä tuottaa kommunikointimateriaaleja sekä kokemusta sosiaalisen median hyödyntämisessä.

Kaikki tehtävät pyritään täyttämään lokakuusta 2016 alkaen. Lähetä hakemuksesi palkkatoiveineen osoitteeseen: rekrytointi@sitra.fi 30.9.2016 mennessä.

Lisätietoja antaa Markus Terho, markus.terho@sitra.fi tai puhelimitse 21.9. klo 14-16, 22.9. klo 14-16 tai 23.9. klo 13-15 välisenä aikana, puh. 0294 618 261.

Mistä on kyse?